PC vs XBOX - Half Life 2

20. únor 2009, Hračičky

Za chvíli to bude 2 týdny co mám XBOX 360 a něco přes týden vlastním originálku Orange Boxu pro X. Vzhledem k tomu, že jsem za těch pár dní cca v 50% hry (pilotní díl HL2), tak můžu srovnávat jak se hraje na PC a jak na XBOXu. Takže v první řadě grafika - tady není asi nic co dodávat. Neřeším žádné nastavení detailů a HDR, všecko tady jede prostě naplno. Jsou vidět kamínky na zemi, které pokud jsou mokré tak se dokonce lesknou, je vidět že jsou plastické (bump mapping udělal své). Možná, že se nad tím někteří hráči už ani nepozastavují, ale já na takový luxus zvyklý nebyl.
Pak tady máme zvukovou stránku věci. Zvuk je na XBOXu Dolby Digital, takže aj gamesky už mají 360 stupňů zvuk. Stačí se otáčet a poslouchat, jak se celý zvuk kolem hýbe. Možná jediná muška na zvuku je, že se chová příliš matematicky. Radši bych se k přikláněl k použití filnového modelu zvuku, že všechno co je na obrazovce jde z centru a zbytek jde podle toho kde se předmět nachází. Taky bych přihodil víc zvukové ambience, ale tak to už bych chtěl hodně, na to že se jedná o hru z roku 2004.
Další věcí je gamepad, který je vlastně základem celého hraní. Můžu říct, že už jsem si na něj docela zvykl a mířené střely čím dál víc letí na místo kam letět mají. Trošku mě akorát štve multifunkčnost joysticků a počet tlačítek ve stylu "na každý prst jedno", takže se mi ještě párkrát stane, že např. místo "USE" zmáčku "Secondary attack", ale tak to snad ještě vychytám. U joysticků to funguje tak, že po jejich zmáčknutí se aktivuje nějaká další funkce, takže když je nějaká přestřelka a ja přelétávám s mířením a jsem více než zapálenej, tak na joystick vyvinu větší tlak a už se aktivuje "HEV Suit zoom" a já jsem dostřílel. Celkově ale můžu napsat, že na absenci 100vky tlačítek a myši se dá zvyknout. Myslím, že pro účely zábavy pro mě má XBOX naprosto navrch před PC. Jedinou vadou na kráse je absence některých titulů, ale ukrajinci prej už S.T.A.L.K.E.R.a portují na XBOX, takže tady za nějaký čas bude. Trošku mě štve nedostatek tradičních adventur. Všechny hry jsou 3D a většinou akční. Pořád mi chybí věci typu Legend Of Kyrandia, Monkey Island nebo Broken Sword - záležitosti, u kterých se může seknout celá rodina.

Komentáře